Światło tunelowe

Uciekaj, Jasiek, pociąg!
Typowa kwestia do człowieka, który widzi światło
Nie idź w stronę światła!
[*]

Światło tunelowe – rodzaj fali elektromagnetycznej, która pomimo wyglądu przypominającego zwyczajne światło, charakteryzuje się kilkoma specyficznymi cechami. Pojawia się najczęściej w chwili zgonu, lub niedługo przed nim, jeśli jest emitowane przez nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd.

Eschatologia[edytuj]

Według relacji osób, które przeżyły śmierć kliniczną, wiąże się z nim poczucie bezpieczeństwa, ciepła, przyjaźni, a nawet obecności boskiej istoty. Ze względu na światłość samą w sobie, ciężko jest dostrzec rysy twarzy czegokolwiek, dlatego łatwo jest utożsamić ukryte przez blask zarysy z dowolnym z bytów wyższych. Przypadki oślepienia zostają przemilczane ze względu na utratę innych zdolności zmysłowych bądź zbyt krótki czas oglądania światła.

Frazeologia[edytuj]

Pomimo powiązania ze sferą śmierci, blask ten, podobnie jak wiele innych świateł, uważa się za pomyślny symbol. W końcu człek błądzi i błądzi w ciemnościach, aż wreszcie znajduje wyjście. (Zobacz również niżej.)

Inne cechy[edytuj]

Podświadomie oznaczać może także narodziny, a dokładniej zbliżanie się do wyjścia na świat z ciemnej powłoki matczynego łona.

Wynika z tego tyle, że czy człowiek umiera czy się rodzi, doświadcza tego samego; ewentualnie śmierć to nowe narodziny. Tylko kim wtedy, do jasnej... bramy, jest mamusia?

Katomic.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny fizyki. Jeżeli wiesz dlaczego elektrony w kablu poruszają się odwrotnie do przepływu prądu – rozbuduj go.