Cartoon Network

Nowe logo
Znajdź różnice między jednym a drugim
Przeklęte kartony!
Hanka Mostowiak o Cartoon Network
CN rządzi!
Oldschoolowy fan o tej stacji zanim zeszła w błoto

Cartoon Network (CN) – stacja kablówkowo-satelitarno-podobna, która wbrew temu, że nawet Polsat ma lepsze wyniki w oglądalności – nadal emituje programy dla całej rodziny (mowa tu o kreskówkach).

Polskie CN nadaje dla Polski, Węgier, Polski, Rumunii, Polski, krajów południowoafrykańskich, Polski, USA, Polski… czy mówiłem o Polsce?

Ramówka

  • Atomówki – historia o pewnym profesorze, który po pracy się naćpał i dolał do miski (oczywiście przez przypadek) antybiotyk zwany Związkiem Iks. Oczywiście co było dalej można się spodziewać, pojawiły się trojaczki, dziewczynki, które zaczęły być fankami Supermena i zaczęły ratować biednego prezydenta otwierając mu słoiki z ogórkami. Na sam koniec narrator się podlizuje. Ta-daa.
  • Bakugan: Młodzi wojownicy – wbrew pozorom nie jest to kolejny program pokazujący nam tajniki rzucania kart na stół, a jednak.
  • Ben 10 – chłopak, który znalazł pewien zegarek w centrum handlowym, jednak zabrał go dopiero gdy ten spadł z nieba w sam środek lasu wywołując pożar, a chłopiec naraził swoje życie by go zdobyć. Niestety, zegarek nie miał w ogóle wskazówek więc zaczął go używać w celu (jak wiele wiele osób) ratowania całego świata, jednak oczywiście przebierając się za jakichś kosmitów – to już jest oryginalne. Przy okazji kuzynka czaruje, a dziadek je robaki.
  • Ben 10: Obca potęga – chłopiec Ben staje się nastolatkiem i nadal ratuje świat, zamiast angażować się w inne sprawy należące do nastolatków, co sprzecza zasadom fizyki i metodom wychowawczym Doroty Zawadzkiej.
  • Ben 10: Ultimate Alien – Ben dalej jest nastolatkiem (znowu) tylko ma nowy zegarek oraz kupił sobie nowe stroje kosmitów.
  • Ben 10: Omniverse – Ben w tej serii ma nowego przyjaciela Rooka, ma najstarszą wersje zegarka, ale ulepszoną, i dalej jest nastolatkiem, lecz nieco skurczonym.
  • Bliźniaki Cramp – niepodobne do siebie (no ba, a nawet różnokolorowe!) bliźniaki, które codziennie oddają życie swojemu hobby. Jeden zbiera złom, a drugi chodzi po jakichś bagnach nie wiadomo po co, gdy wracają muszą się zmierzyć z matką, która ma obsesję na punkcie czystości i jednocześnie zdradza męża z tajnym Agentem Iks. Za to ojciec pracuje w zakładach, gdzie produkują m.in. mydło, które matka jednocześnie bardzo sobie ceni. Fascynujące.
  • Chojrak – tchórzliwy pies – straszny serial o spokojnej rodzinie, składającej się z bezdzietnego małżeństwa: Muriel i Eustachego oraz ich psa, Chojraka, co codziennie ratuje ich przed niebezpieczeństwami. Wbrew pozorom ta czarna komedia nie posiada białego kluczyka w czerwonym kwadraciku po lewej stronie ekranu u góry.
  • Chowder[1] – pierwszy fabularny program kulinarny w polskiej telewizji. Opowiada o małym misiu, zającu czy tam kocie, o imieniu Chowder, który usiłuje codziennie ugotować jakąś dziwną niejadalną potrawę, niektóre z nich mają choćby nazwy, jak: Bekane chrapki albo Mus z walniętego żabiego jabłka. Potrawy te są sprzedawane w nielegalnie funkcjonującej restauracji, której klienci przychodzą tylko po to, by rozdawać ogłoszenia matrymonialne. Krążą plotki, że jednym z nich była Magda Gessler.
  • Clarence – historia grubego, chłopca mającego od cholery przyjaciół, których znajdował na siłę. Jego najlepszymi przyjaciółmi są kujon Jeff i bezdomny Sumo. Większość widzów uważa, że Klarens wkurCenzura1.svga wszystkich na okrągło.
  • Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster – stara moherka uświadomiła sobie, że powinna wybudować wielgachny dom i na swojej nędznej emeryturze prowadzić przytułek dla wymyślonych przyjaciół, których tak naprawdę każdy widzi. Jej wnuczka lesbijka jest wykorzystywana seksualnie przez pewnego Zająca i nie do końca wiadomo, czy ten w ogóle jest zmyślony. Oczywiście i tak w serialu głównymi bohaterami są zupełnie inne osoby, cóż za zwrot akcji!
  • DBZ - pięć lat po pokonaniu Piccolo jra, na Ziemi przybywa kosmita który wyjawia że Son Goku to kosmita. Co, myślicie że DB nigdy nie była na CN, bo nie ma jej na PL CN?! Ale z was debile!
  • Ed, Edd i Eddy – rodziców nie ma, a dzieciaki są. Nie trzeba opowiadać, co się tu dzieje. Akcja rozgrywa się w tzw. „zaułku”, gdzie mieszkają główni bohaterowie – trzej koledzy, mający podobne imię oraz kilka nastolatków. Nasi chłopcy nie mają pieniędzy na żadne słodycze więc z prośbą wędrują do przyjaciół poprzez sprzedaż jakichś zepsutych zwykle rzeczy.
  • Edek Debeściak – pies Edek, który gada, a na dodatek wiewiórka Bodzio, która posiada swój własny dowód i chwali się tym, że ma tak naprawdę na imię Bogusław. I tak nikt mu nie wierzy.
  • Gwiezdne wojny – one też tu trafiły. Nie wiadomo czy są gwiezdne, ale wiadomo, że należą do klonów. Walka w kosmosie. I symboliczny koniec. Oczywiście jest to serial animowany.
  • Harcerz Lazlo – skasowana legenda o obozie gdzie drużynowy Lumpus i jego pomagier Skradacz ma zamiar wychować kilka zwierząt na prawdziwe… zwierzęta, m.in. pewną małpę Lazlo, słonia Raj'a oraz Zgrzyta z chatki Galaretka.
  • Johnny Bravo – niestety nieemitowana komedia o perypetiach młodego umięśnionego kawalera który spokojnie żyjąc z mamuśką szuka sobie panienki, jak lew. Niestety przez te z około 67 odcinków nikogo nie znalazł.
  • Johnny Test – chłopak, pomimo że ma 11 lat, nadal ma gadającego psa, jednak tutaj nie jest to naturalne i dowiadujemy się, że to przez złe siostry bliźniaczki, które chcą zawładnąć światem zaczynając od małych wynalazków typu ultra-krem na pryszcze.
  • Kryptonim: Klan na drzewie – tajna organizacja, dzieląca się na kilka sektorów, rozsiana na całym świecie by walczyć z dorosłymi, a dokładniej obżerać się truciznami ile tylko można. Głównymi bohaterami jest piątka przyjaciół z sektora V. Walczą z m.in. jakimś człowiekiem-toaletą oraz przede wszystkim z Rozkoszną Gromadką z Samego Końca Alei Niepodległości.
  • Laboratorium Dextera – młody geniusz Dexter z ukrytym w domu laboratorium ciągle coś konstruuje lub ulepsza, jednak często przeszkadza mu w tym szurnięta nie raz walnięta w głowę siostra Dee Dee, która o laboratorium wie.
  • Mój partner z sali gimnastycznej jest małpą – młody człowiek płci męskiej o imieniu Adam chodzi do szkoły dla zwierząt. Trafił tam tylko dlatego, że ma na nazwisko „Lew(w)”. Z lekka nienormalne, ale co zrobić.
  • Młodzi Tytani – z komiksu na telewizory, czyli kilkoro bohaterów z supermocami, mieszkających w domu przypominającym literę T – zwykła kawalerka. Walczą z przestępczością, ale najprawdopodobniej tylko dlatego, by móc spłacić czynsz.
  • Młodzi Tytani: Akcja – nowsza wersja tego co wyżej, tylko główni bohaterowie zachowują się jak gimby, a zarazem jak przedszkolaki. Kreskówka nie ma fabuły.
  • Mroczne przygody Billy'ego i Mandy – nienormalny chłopiec Billy z skarbem w nosie, nieuśmiechająca się w ogóle dziewczyna Mandy, kasjerka w sklepie satanistycznym oraz Ponury Żniwiarz, łagodniejszy nawet niż tzw. śmierć w symulatorze życia od 7 lat.
  • Niesamowity Świat Gumballa – historia o niebieskim dorastającym kocie i jego rodzinie, która się naćpała i gada. Kreskówka dla dziecka w 3-4 klasie podstawówki. Głównego bohatera cieszą najnowsze smartfony, giga netu i ogłoszenia o hemoroidach, upławach i zaburzeniach erekcji. Uwielbia oglądać nagrania z wymyślonej telewizji. Wymyślił sobie, że będzie oglądał poopy z nim i jego rodziną (np. Llabmug zatruł się Bobovitą). To on przedawkował unununium. Emitowane od pewnego czasu. Tworzone programem podobnym do Scratcha.
  • Niezwykłe przypadki Flapjacka – zabłąkany chłopiec Flapjack, poszukiwacz przygód i jego najlepszy przyjaciel, stary kapitan Knykieć, mieszkają w wielorybicy, która mówi.
  • Owca w Wielkim Mieścieowca ucieka z farmy do Wielkiego Miasta, gdzie Generał Konkretny chce go złapać, by napędzać Działo napędzane Owcą. Od pewnego czasu zdjęte z anteny, przez chwilę nadawane na Boomerangu.
  • Robotboy – to już serial o pewnym robocie który też ratuje świat. Dostał go na walentynki chłopak Tommy od pewnego profesora.
  • Scooby Doo – klasyczna opera mydlana opowiadająca o psie, dwóch panach i dwóch paniach, które nie mając zajęcia ani pracy utrzymują się jeżdżąc po świecie swym autem i szukając potworów, które tak naprawdę nie są potworami, ani tego typu modelami.
  • Tajemniczy Sobotowie – rodzina, która walczy z jakimiś złoczyńcami czy jakoś tak. Są to dziwne potwory zazwyczaj, chociaż bardziej to przypomina nie Scooby'ego, a jakiś film akcji.
  • Tom i Jerry – hit XX wieku, gdzie kot Tom usiłuje złapać mysz Jerry'ego jednak bezskutecznie.
  • Pora na przygodę! – kreskówka o psie Jake'u który nażarł się w dzieciństwie przeterminowanej gumy do żucia oraz o człowieku Finnie.
  • Garfield Show – według fanów Garfielda beznadziejna podróba, a według reszty świata po prostu kolejny serial o nim. Konwencja jest identyczna we wszystkich odcinkach – Garfield grzeje miejsce na kanapie. Nagle staje się coś niezwykłego, co zmusza go do ruszenia tyłka, a kiedy cała akcja się kończy, kot znów na nią wraca.
  • Totalna Porażka – grupka (niezbyt) zwyczajnej młodzieży walczy ze sobą o kasę. Kreskówka bezczelnie sparodiowana przez mnóstwo reality show.
  • Steven Universe – kreskówka o chłopcu Stevenie z klejnotem w pępku i chroniących go trzech superbohater(k)ach (końcówka niewiadoma – choć Steven zwraca się do nich w rodzaju żeńskim, to w rzeczywistości są oni/one bezpłciowe): Granat, Ametyst i Perle.
  • Wujcio Dobra Rada – ta kreskówka opowiada o starym pedofilu, który jest ciotecznym wujkiem i ciotecznym dziadkiem wszystkich ludzi, zwierząt, roślin i bóg wie czego jeszcze na świecie (Pomyślcie, kogo on próbuje w ten sposób parodiować, jeżeli w ogóle to robi?). Mieszka w kamperze wraz z gadającą torbą, gadającą pizzą chwalącą się z byle powodu, dinozaurem, który nienawidzi pizzy oraz z wielką realistyczną latającą tygrysicą.

Ciekawostki

  • Właściciele są tacy chamscy, że nawet nie podzielili się z nami (z Tobą również) tajemnicą, która skrywa skrót CN. Oczywiście gdyby się nagle pojawiła litera N, wszyscy by już tą tajemnicę dawno znali.
  • Dawniej był jednym z najlepszych kanałów dziecięcych, dzisiaj – najgorszy[2]. Dziwne?

Przypisy