Ciastko

Ten artykuł dotyczy łakoci. Zobacz też ciasteczka – dane przeglądarki, ciacho – określenie (nie zawsze kulturalnego) mężczyzny.
Obejrzyj ten film na YouTubie
Nowi przyjaciele ciastka
Ciastka w Polsce
Niech jedzą ciastka
Maria Antonina o ciastkach
The cake is a lie!
Napisy na ścianach o ciastku

Ciastkometaforyczne, choć istniejące również realnie pożywienie. Często występujące w parze z karmelem i czekoladą.

Ciastko w ekonomii[edytuj]

Tęgie głowy tego świata przez lata zastanawiały się, co zrobić by:

  1. Zjeść ciastko.
  2. Nadal mieć ciastko.

Rozwiązanie tej kwestii w znacznym stopniu podniosłoby opłacalność produkcji, pomnożyło zyski przedsiębiorstw, a w konsekwencji doprowadziło do wzrostu PKB i podniesienia stopy życiowej. W dalszej kolejności można by pomyśleć o zlikwidowaniu problemu głodu na świecie, ale – powiedzmy sobie szczerze – nie jest to w biznesie zagadnienie najważniejsze.

Z odpowiedzią przyszedł znany miłośnik użytkowników systemów Microsoft Windows, amerykański multimiliarder Bill Gates. Zaproponował, by każdy miał na starcie 2 ciastka (Two cookies ought to be enough for everyone), dzięki czemu po zjedzeniu jednego ciastka, drugie pozostaje w zapasie. Ciastka są szczególnie uwielbiane przez internautów, gdyż przy każdym logowaniu na dowolną stronę dostają oni darmowe ciasteczko (czasami czekoladowe). Z tego też powodu przeciętny internauta jest szczupły inaczej.

Zobacz także[edytuj]

Salami aka.jpg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny sztuki kulinarnej. Jeśli wiesz co jesz – rozbuduj go.