Crimson Thunder

Crimson Thunder
Wykonawca Spadające Młotki
Wydany 28 października 2002
Nagrywany na Teneryfie
Gatunek power metal
Długość za krótki
Wytwórnia Wybuch Nuklearny Records
Producent Charlie Bauerfeind
Następny Album Rozdział V: Niekrzywi, Niezgięci, Niezłamani
Poprzedni Album Zdrajca

Crimson Thunder – czwarty album HammerFalla uznawany za niezwykle przełomowy, ponieważ... w zasadzie to nie wiadomo dlaczego. Widocznie któryś trzeba było za takowy uznać.

Lista utworów

  1. Riders of the Storm – taki sobie bezpłciowy twór bez głębszej myśli. Chyba że ci jeźdźcy burzy to mają być jeźdźcy Apokalipsy. Tyle że nie.
  2. Hearts on Fire – dynamiczny utwór z charakterystycznym chórkiem. Idealny podkład do rąbania się toporami.
  3. On the Edge of Honour – o tym jak to coś jest honorowe, a nie jest bądź na odwrót.
  4. Crimson Thunder – utwór rozbudowany, zarówno pod względem wokalnym jak i aranżacyjnym. Są aż dwa przejścia, a Cans wzbija się na wyżyny wokalne. Szkoda tylko, że brzmi to tak jakby połknął kłaczek.
  5. Lore of the Arcane – krótki instrumentalny utwór będący wstępem do Trailblazers. Grany głownie na klawiszach.
  6. Trailblazers – nikt nie wie o czym to jest, ale fajnie brzmi.
  7. Dreams Come True – taka balladka. Przyjemny, choć nieco nudnawy utwór.
  8. Angel of Mercycover Chastain. Co ciekawe oryginalna wersja, śpiewana przez kobietę, jest bardziej męska niż ta.
  9. The Unforgiving Blade – kolejny krótki, a dynamiczny utwór zbudowany na chórkach.
  10. In Memoriam – a tu mamy tytuł po łacinie i nic poza tym. Idealnie żadnych wrażeń.
  11. Hero's Return – czyli powrót bohatera. Głównym przesłaniem ma być chyba to, że bohaterem są klawisze, ewentualnie klawiszowiec, gdyż jest to utwór, w którym są ponownie zaakcentowane.

Twórcy

  • Joacim Cans – mniej lub bardziej różnorodne piski;
  • Oscar Dronjak – gitary, chórki;
  • Stefan Elmgren – gitary, w tym akustyk, też chórki;
  • Magnus Rosén – bas i oczywiście chórki;
  • Anders Johansson – perkusja. Śpiewać nie kazano.