Five Nights at Freddy's 2

Tego sukinkota każdy by wywalił za drzwi

Five Nights at Freddy's 2 (pol. Freddy i spółka 2) – gra komputerowa made in Ju-es-ej. Kontynuacja FNaF tego samego autora. Akcja dzieje się 6 lat wcześniej względem pierwszej części, a mimo to są tam lepiej rozwinięte technologicznie roboty/zabawki i stare zdezelowane roboty z wcześniej wspomnianej jedynki.

O grze

Ogólnie pracujemy jako stróż nocny w upadającej pizzerii, gdzie rolę kelnerów pełnią nowoczesne[1] animatroniczne zabawki, które w nocy (czyli akurat na naszą zmianę) wariują i próbują nas dorwać[2]. Naszym zadaniem jest przeżyć do godziny 6 rano, by po pięciu nocach pracy dostać minimalną opłatę[3].

Postacie

Old Animatroniki

  • Freddyrobotyczny misiek w meloniku. Były gwiazdor, który pracuje teraz jako straszak na wróble, sprzedaje swoje części ciała by zarobić na życie.
  • Bonnie – robotyczny królik, z niewiadomych przyczyn barwy fioletowo-niebieskiej[4]. Toy Bonnie ukradł mu twarz i schował nie wiadomo gdzie, by go wnerwić. Stracił rękę, walcząc z ruską mafią, Yakuzą i sąsiadką.
  • Chica – robotyczna kura[5], pizzoholik. Aby walczyć z nałogiem, rozwaliła sobie dziób.
  • Foxy (znany również jako Foksi albo FoXiACz3g) – robotyczny lis, w dodatku pirat. Walczył z Jackiem Sparrowem o Czarną Perłę, ale nagle zorientował się, że ma chorobę morską. Nienawidzi, gdy mu się świeci w oczy latarką.
  • Golden Freddy/Goldie – złoty misiek, potrafiący się teleportować. W korytarzu widać tylko jego głowę. Najbardziej wredny ze wszystkich zniszczonych robotów.

Toy Animatroniki

  • Toy Freddy – nowsza wersja Freddy'ego. Podpierniczył mu miejsce na scenie, gdy ten się zepsuł. Zastępca szefa bandy.
  • Toy Bonnie – niebieski króliczek, gitarzysta. Chciał grać w zespole heavy-metalowym, ale okazało się, że jest za bardzo metalowy. Ciągle paraduje ze swoim Gibsonem.
  • Toy Chica – kurka, która wiecznie gubi swój dziób. Jedna z jedynych seksbomb w całej serii i jedyna w tej grze. Wszędzie ze sobą nosi babeczkę[6]. Jedyne, co potrafi, to stać, ładnie wyglądać i wyskakiwać na nas z ryjem.
  • Mangle/Toy Foxy – biała robotka lis, zdeformowana z powodu nadgorliwości dzieciaków. Wystąpiła w konkursie na najpiękniejszego lisa na świecie. Niestety przegrała i popełniła samobójstwo.
  • Debil Balloon Boy – najbardziej wnerwiająca postać w całej grze, potrafi tylko się witać, śmiać i zabierać baterie. Kiedy wejdzie do biura, śmiech się zapętli i przyjdzie Foxy by go uciszyć, ale się poślizgnie i wyląduje na tobie.
  • Marionetka – kukiełka, siedzi w pudełku, bo wredny stróż nocny[7] puszcza jej na okrągło Justina Biebera wnerwiającą melodyjkę z pozytywki. Kiedy melodyjka przestanie grać, Marionetka wyskoczy, by się zemścić. Szef bandy Toy Animatroników.

Ludzie

  • Phone Guy – jedyna postać, która się do nas odzywa. Zamiast przyjść i nam pomóc, siedzi na dupie w domu i ciągle gada przez telefon. Swój wykład zaczyna już po rozpoczęciu nocy. Trwa to kilka długich minut, a gracz zazwyczaj nie słucha tego, co on mówi, tylko spamuje kamerką i światłami (lub pilnuje pozytywki). Oprócz ważnych informacji[8], które przekazuje nam ów specjalista, jesteśmy skazani też na jego żale i zanudzanie.
  • Jeremy Fitzgerald – w skrócie MY.
  • Fritz Smith - w skrócie MY, ale z nocy siódmej.
  • Purple Guy (Vincent William Afton[potrzebne źródło]) – kolejna postać z minigierek. Jest on poszukiwany za zabicie pięciu lub sześciu[9] dzieci. Spotykamy go raz na jakiś czas[10]. Cierpi na chorobę, przez którą jego skóra jest fioletowa (lub po prostu wpadł w wiadro niezmywalnej farby albo nażarł się borówek).

Easter Eggi

  • Shadow Bonnie – Toy Bonnie, tylko że stał się czarny i zrobił se białe oczy i uśmiech. Gdy się pojawi (w chCenzura2.svguj rzadko się pojawia) to skraszuje nam grę.
  • Shadow Freddy – Golden Freddy, tylko że jest jakby fioletowy. W pokoju zniszczonych wersji może się pojawić w pozie Golden Freddy'ego na miejscu Bonnie'go. Gdy się pojawi… Kolejny krasz gry.
  • JJ - Pamiętacie Balloon Boy'a? To jest damska wersja tamtego gnoja. Tak samo jak ci dwaj panowie na górze, pojawia się w chBlad.pngj rzadko pod stołem. Jedyne, co robi, to gapi się na nas. Po jakimś czasie wyparowuje.
  • Endoszkielet - Jeśli Kukła idzie po naszą dupę, to ten koleżka się znikąd pojawi w pokoju w którym jest pudło Marionetki. Może czasami wejść do wentylacji, ale nic nam nie zrobi. Powoduje że Baloniarz, Bonnie i Toy Chica nie wejdą do wentylacji, ale po chSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentj nam to, skoro Kukła nam za chwilę spuści wpCenzura1.svgdol?
  • Paperpals - Papierowa gówienka zrobione z plastikowych talerzyk przypominające Baloniarza, Freddy'ego i Bonnie'go. Zawsze są na jednej kamerze. Ale Papierowy Koleżka przypominający Balloon Boy'a może się magicznie pojawić w naszym biurze. Jak? Tego nie wie nikt.

Noob w Five Nights at Freddy's 2

  • Nigdy nie zakłada maski…
  • …a jak już, to próbuje bronić się nią przed Foxym i Marionetką.
  • Jak Baloon Boy wejdzie do biura, to zakłada maskę i myśli, że sobie pójdzie.
  • Próbuje odstraszać wszystkie animatrony w korytarzu latarką…
  • …ale z Foxym tak nie robi.
  • Nie nakręca pozytywki.
  • Tak samo, jak w jedynce włącza tryb 10/0 i nie wie, że Foxy się wtedy aktywuje.
  • Próbuje ustawić A.I marionetki.
  • Próbuje wyłączyć wiatrak.
  • Próbuje się poruszać postacią w grze.
  • Przez większość rozgrywki używa latarki, bo myśli, że wszystkich odstraszy.

Przypisy

  1. Nawet jak na dzisiejsze czasy
  2. Lub po prostu wziąć od nas kawałek pizzy albo podpierniczyć Colę z biurka
  3. Tusk pomagał twórcy przy pracy czy co?
  4. Prawdopodobnie przegiął z jagodami.
  5. Bardzo często mylona z kaczką
  6. Co jest trochę dziwne skoro pracuje w pizzerii
  7. Czyli my
  8. Nie zapomnij nakręcić muzyki w pudełku! Pamiętałeś o światłach? Ząbki umyte?
  9. Niektórzy mówią że jeszcze zabił piętnaście!
  10. Wtedy traktuje nas paralizatorem