Gibson Explorer

Całkiem normalna gitara, niczym się nie wyróżnia

Gibson Explorergitara elektromagnetyczna elektryczna produkowana przez firmę Gibson w latach 19581959 i 1975-obecnie. Charakteryzuje się futurystycznym wyglądem, pomimo obiegowej opinii, iż jest do chCenzura2.svg podobna. Według opętanych staruszków do złudzenia przypomina męskiego penisa, ale prawda jest zupełnie inna, bo przypomina kobiecą waginę. Często olewana przez kindermetali, którzy znają się tylko na czarnej piękności oraz stracie. Mimo tego do dziś sprzedaje się świetnie i jest doceniania przez specjalistów od łamania gryfów.

Historia modelu

W 1958, w dziale projektów Gibsona, była jedna wielka popijawa. Alkohol lał się drzwiami, oknami, sufitem, a nawet piwnicą. Skacowani projektanci, dostali telefon od bogatych staruszków w garniturach z pytaniem, czy mają już projekt nowej gitary. Mimo iż nie zaczęli prac, bojąc się o posady, odpowiedzieli twierdząco. Po zakończeniu rozmowy, jeden z projektantów chwycił ekierkę i ołówek, i zaczął szkicować na papierze. Męczył się biedak kilka ładnych godzin kreśląc dziwne kształty. Kilka kresek, parę znaczków, ale najciekawszą rzeczą była dziwna plama w kształcie „V”. Projektant niestety wyparował w powietrze i do dziś go nie znaleziono. Następnego dnia półprzytomni koledzy znaleźli szkice. Były okropne jak na swoje lata, ale o dziwo projekt się spodobał, został on lepiej narysowany na czystym papierze i rozpoczęto produkcję gitary ochrzczonej Futura. Mimo przekonania lutników o zajebistości gitary, nikt tego nie chciał kupić. Gitarę z deka przeprojektowano, nazwę zmieniono na Explorer i do sprzedaży wprowadzono ponownie w 1975. Podobny los spotkał siostrę Flying V[1], obie gitary zyskały uznanie solowych wymiataczy i metalowców. Dzięki temu nie musieli męczyć się z SOUNDeRami. Niektórzy fanatycy teorii spiskowych uważają, że Gibson zawarł układ z Microsoftem tworząc znaną do dziś wybuchową przeglądarkę o tej samej nazwie. Być może dzięki temu o wiośle usłyszał ktoś więcej niż tylko sam Gibson. Po przełamaniu złej passy explorer stał się bardzo popularną gitarą, co poskutkowało masowym podrabianiem jej przez wszystkich producentów, pod zmienioną nazwą. Obecnie produkowane przez skośnookich podróbki chodzą po kilka dolarów, ale ceny oryginalnych wioseł wynoszą przynajmniej trzy kafle.

Użytkownicy

Na futurystycznym explorerze grali lub grają tacy solowi wymiatacze jak: Jim Korzeń, Jakk Wyjdę?, Księżycowy Dzieciak, Drak, Przyjaciel Lennona czy Krawędź.

Przypisy

  1. Dziewczynka, bo nie ma tego sterczącego czegoś co ma Explorer