Izotop

Set-przezroczysty.png

HEJ, NORMALNIAKU!
Ten artykuł jest tak radioaktywny, że może ci wypalić oczy!
Jeżeli nie masz dość AntyRadów, opuść go. No chyba, że chcesz zaoszczędzić na lampce nocnej. He, he, he…

Izotop – wariant pierwiastka chemicznego, zawierający inną liczbę neutronów, ale taką samą liczbę protonów. Większość z nich świeci w kolorze czarnobylskim. Tak, możesz uczynić każdy pierwiastek radioaktywnym! Mimo to, że niektóre izotopy są stabilne, to jednak nieważne ile będzie neutronów, pierwiastki o numerach 83 i więcej zawsze będą wprawiały liczniki Geigera w stan wariactwa.

Zastosowania[edytuj]

Jeżeli napotkasz głupca, który twierdzi, że jest tylko 118 rzeczy podstawowych, masz dwa sposoby, aby takiego głupca powalić. Możesz mu na przykład powiedzieć o ununennium, albo powiedzieć o izotopach. Bo przecież 225Ra to nie 226Ra? I tak głupiec się nabierze.

Niektórzy używają również izotopy do szpanu, mówiąc Patrz, w tej butelce mam brom! A w tej butelce mam inny brom!. Wtedy inni zaczną pytać Przecież brom jest pierwiastkiem chemicznym! Jak możesz mieć dwa różne bromy?. Najlepiej odpowiedzieć, żeby sami sobie poszukali.

Tym, którzy chcą energii, izotopy są panaceum na brak energii. Wystarczy dać jakąkolwiek bryłę nieradioaktywnego pierwiastka, zbombardować neutronami, i mamy już coś radioaktywnego! Teraz wystarczy to włożyć do reaktora i mamy energię! Jeżeli wyjdzie nam odpad, wystarczy znów go zbombardować neutronami! Proces można powtarzać aż do bólu! Przeciwnicy bomb atomowych i energii jądrowej twierdzą, że na tym procesie nie zyskuje się energii, bo bombardowanie pierwiastka neutronami zużywa tyle samo energii, ile się otrzymuje z rozpadu.

Katomic.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny fizyki. Jeżeli wiesz dlaczego elektrony w kablu poruszają się odwrotnie do przepływu prądu – rozbuduj go.

Nuvola apps edu science.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny chemii. Jeżeli cierpisz na alkanolepsjęrozbuduj go.