Jarosław Gowin

Skocz do: nawigacja, szukaj
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Jarek, ty nie rób mi takiej groźnej miny. I tak nie będziesz prezesem Platformy.
Gowin podczas kolaboracji z Kaczyńskim, jak jeszcze był w PO
– Panie premierze, co dzisiaj będzie?
G(ł)owienie się nad sytuacją Jarosława Gowina
Stary tekst Donalda Tuska podczas rozmów w Radzie Ministrów
Jedyny prawy i sprawiedliwy. Tylko był kiedyś w Platformie, a na Platformę nie głosuje.
Dylemat Polaka-patrioty nad głosowaniem podczas wyborów na Gowina w 2011 roku
A jednak Prawy i Sprawiedliwy
Polak widzący Gowina w rządzie PiSu w 2015 roku
Jest przystojny i ma ładne imię
Jarosław Kaczyński o Gowinie

Jarosław Gowin (z angielskiego Jarosław Idź-Wygraj; ur. 4 grudnia 1961 w Krakowie) – polski polityk, były Minister Sprawiedliwości, kiedyś ważny czoko gość i konkurent Ducka, obecnie wielki guru partii, która naraziła się Apple oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego w rządzie Szydło. Pierwszy polityk, który podskoczył Donaldowi i nie umarł śmiercią tragiczną. Przed zostaniem politykiem, pykał w piłkę nożną i chodził jako ministrant do kościoła.

Jarosław jako nietypowe zjawisko[edytuj]

Przypisanie Jarosława Gowina do jakiegokolwiek ugrupowania w Polsce jest bardzo niemożliwe. Niby jest zwolennikiem wolnego rynku i demokratyzacji, a mimo to, nikt go nie słuchał w Platformie. Jest patriotą i konserwatystą, ale Prawo i Sprawiedliwość uznawało go za wariata. Mógłby iść do Ruchu Palikota lub SLD, ale Gowin by narzekał, że to lewacy. W końcu zostało Polskie Stronnictwo Ludowe, ale Gowin tutaj też nie myśli się przenieść, bo na razie trzymają z Platformą. Uznało potem, że najprostsza metoda to najlepsza. Tak więc pan Gowin założył własną partię.

Rzecz jasna jak przyszło co do czego, to Gowin nawiązał współpracę z PiSem w 2015 roku. W nagrodę za zdradę ideałów objął ministerstwo.

Zobacz też[edytuj]