Kacze opowieści (serial animowany 2017)

Kacze opowieści 2017 (ang. DuckTales) – serial animowany Disneya, będący nową wersją Kaczych opowieści ery komunistycznej. Animowany twór komputerowy jakości HD z odpicowanymi postaciami o wyraźnej, kanciastej kresce, różniący się od pierwowzoru fabułą i sposobem animacji. Widać wyraźną inspirację komiksami oraz współczesną modą: nowoczesne gadżety, język, elementy kulturowe itd. Tylko tekst piosenki tytułowej pozostał ten sam.

Fabuła[edytuj]

Podobnie, jak w poprzednich Kaczych opowieściach, tematem głównym są zabawy nieznośnych trojaczków Hyzia, Dyzia i Zyzia, a także Tasi, oraz starego Sknerusa, wyruszającego na poszukiwania skarbów. Nowym wątkiem jest historia życia i śmierci matki trojaczków - Delli Kaczki. Przewija się również wątek Braci Be i rywalizacji Sknerusa z Granitem Forsantem.

Główne postacie[edytuj]

  • Sknerus McKwacz (oryg. Scrooge McDuck) – podstarzały Szkot miliarder, ukazany w mniej antagonistyczny sposób niż poprzednio. Pomimo stetryczenia i ogromnego bogactwa, nadal pazerny. Dobry wujaszek w cylindrze i okularach. Dziarski niczym autobusowe babcie wymachujące swoimi laskami. Wcielenie american dream. Ciągle się chwali swoją pierwszą 10-centówką. Bywa staroświecki i gwiżdże na public relations, ale mimo to, wszyscy go lubią i szanują.
  • Hieronim „Hyzio” Kaczor (oryg. Hubert „Huey” Duck) – najstarszy (o kilka sekund) z rodzeństwa, syn Delli i krewny Donalda. Nosi czerwone ubranie. Kujon. Szuka rozwiązania w podręcznikach.
  • Dionizy „Dyzio” Kaczor (oryg. Dewford „Dewey” Duck) – środkowy z rodzeństwa. Uwielbia kolor niebieski. Próbuje rozgryźć zagadkę śmierci Delli. Klon Sknerusa, uwielbiający przygody i niebezpieczne sytuacje. Atencjusz o małym rozumku, zbierający opierdolki też od swoich braci.
  • Zygmunt „Zyzio” Kaczor (oryg. Llewelyn „Louie” Duck) – najmłodszy z całej trójki. Ma zielono w głowie i ubiera się na zielono. Wybitnie ekonomiczny umysł[1] Również atencjusz, a także nerwus. Umie pływać w kasie, jak Sknerus.
  • Tasia Van Der Kwak (oryg. Webbigail „Webby” Vanderquack) – wnuczka pani Dziobek - służącej w domu Sknerusa. Dziewczyna z jajami. Odważniejsza, bardziej wścibska i lubiąca niebezpieczeństwo bardziej niż chłopcy. Stalkerka rodziny McKwaczów. Interesuje się każdą z osób, całą ich historią, tajemnicami, życiem erotycznym. Zna sztuki walki i zasady dobrego wychowania. Aspołeczna i dzika, przez całe życie zamknięta w rezydencji.
  • Kaczor Donald (oryg. Donald Duck) – nieprzewidywalny awanturnik i gapa, przesadnie kochający swoich siostrzeńców. Nie ma tu zbyt wielkiego znaczenia. Jako jedyny ma problemy z mówieniem, przez co telewidzowie nie rozumieją, o co mu chodzi.
  • Śmigacz McKwak (oryg. Launchpad McQuack) – pelikan; licencjonowany rozbijacz limuzyn i samolotów Sknerusa. Kocha swoją pracę. Przez swoje zamotanie zawsze doprowadza do wypadku, ale o dziwo, na końcu udaje mu się wszystko naprawić i nikogo nie zabić.
  • Pani Dziobek (oryg. Ms. Bentina Beakley) – gosposia McKwacza. Dobrze zorganizowana, zdyscyplinowana. Szpieg i obrońca domu.

Zobacz też[edytuj]

Crystal128-tv.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny kinematografii. Jeśli nie używasz słowa „kamerować” – rozbuduj go.

  1. Leń, który chce być bogaty ale nie narobić się przy tym.