Kazimierz Badura

Pan Badura przed degradacją społeczną
Agent do zadań specjalnych Kazimierz Badura.
Mariolka o Badurze

Kazimierz Badura – najważniejszy wrocławski menel, zamieszkujący tereny za monopolowym, przyjaciel Ferdka, żywy odkurzacz. Najsłynniejszy polski bezdomny i darmowa sprzątaczka.

Praca[edytuj]

Dawniej Pan Badura dorabiał sobie jako pułkownik Wołodyjowski, jednak wskutek kompromitacji spowodowanej zemstą Ferdynanda na zlecenie którego Paździoch udał generała, został zdegradowany i wydalony ze służby. Wskutek tego ośmieszającego zdarzenia zmienił nazwisko i zamieszkał w okolicznym śmietniku.

Po uzyskaniu statusu bezdomnego Pan Badura zaczął trudnić się zbieractwem – puszek, butelek, trzepaków i mostów. Dodatkowym źródłem dochodów Pana Badury jest przeganianie innych bezdomnych z rewiru, oraz wykonywanie drobnych prac interwencyjnych – między innymi trzepanie dywanów i opróżnianie śmietników, niekiedy wraz z odbiorem od drzwi. Za te zasługi Kiepscy poczęstowali go odpadami z obiadu i przeterminowaną kiełbasą, zaś Paździochy wystawili sowitą ucztę.

W ramach pracy Pan Badura dokonuje niekiedy porządków na cmentarzach, a uprzątnięte kwiaty rozdaje mieszkańcom w zamian za ochłapy.

Dieta[edytuj]

Poza wygrzebanymi ze śmietnika resztkami i darami serca mieszkańców Pan Badura wypija resztki piwa Mocny Full wyżebranego od Ferdynanda.