Konserwatyzm

Jacek Bartyzel, polski konserwatysta chroniący młode pokolenie przed siejącym zgorszenie lewactwem

Konserwatyzm – ideologia zakładająca, że kiedyś to było lepiej. Jest reprezentowana szczególnie przez emerytów i nosaczy sundajskich. Opiera się na obronie tradycji i porządku społecznego. Zazwyczaj łączy się jednak z instytucjami społecznymi, takimi jak rodzina, wspólnota wiary czy władza. Pochodzi z okresu pooświeceniowego i stanowił historycznie opozycję do działaczy rewolucji francuskiej.  

Historia konserwatyzmu

Koniec osiemnastego wieku, Francja. Trójwarstwowa organizacja społeczeństwa, z której nieliczni duchowni i szlachta czerpała korzyści, bolała jednak prostych chłopów, którzy stanowili 99% społeczeństwa. Większość miała więc przejebanie i postanowiła ruszyć na Bastylię, co rozpoczęło szereg rozruchów i w konsekwencji doprowadziło do owianej złą sławą rewolucji. Pojawiła się część ludzi, która uznała, że główny organizatorzy całego tego przedsięwzięcia to masoni i Żydzi, opłacani dodatkowo przez Rothschildów, a to, co właśnie robią, jest występkiem przeciw samemu Chrystusowi. Nazwali się konserwatystami, a wszystko zapoczątkowało się od prac pana Edmunda, który lubił nosić Burkę i Josepha de Maistre. Oni zresztą zapoczątkowali dwa różne nurty.

Nurty konserwatyzmu

No właśnie. Ideologia ta podzieliła się więc na dwa główne nurty. W praktyce było ich potem jeszcze więcej, ale te są najważniejsze, a mianowicie:

  1. Tradycjonalizm – stworzony przez wspomnianego już Żozefa, który stwierdził, że pewne instytucje, wynikające bezpośrednio z naszej sundajskiej natury i woli boskiej, muszą pozostać wieczne. Dlatego właśnie doszedł do wniosku, że ludzie muszą na zawsze pozostać przy władzy monarszej i ścisłej hierarchii (w przypadku Europy, nurty konserwatyzmu są różne).
  2. Ewolucjoznim – coś wynikającego z napisanej przez Edmunda Burke książki. Uważał on, w przeciwieństwie do poddenerwowanego Żózefka, że rewolucja nie była obłacanym pszez masonuw spiskiem!1!!, a wolą opresjonowanego narodu francuskiego. Stwierdził jednak, że zmiany, które zachodzą w państwach powinny być stopniowe i ewolucyjne, stąd taka nazwa na jego poglądy.

Ciekawostki

Obejrzyj ten film na YouTubie
Opisywane poglądy
  • Konserwatyzmy, w zależności od regionu mogą być różne. Przykładowo, Murzyn z Wakandy czy innego plemienia Ku'Tang może oprzeć swój system wartości o wierzenia animistyczne, a białas z Polski o Kościół Katolicki. 
  • W Polsce konserwatyzm może wiązać się z wielką miłością do zwierząt, na co idealnym przykładem jest Jarek K.
  • KIEDYŚ TO BYŁOOOOO! KUUUCenzura2.svgA!