Kreskówka

Niegrzeczna kreskówka 18+, nadawana tylko po 23
Grzeczna kreskówka, leci codziennie o 19 na TVP1

Kreskówka – animowany twór wyświetlany w telepudle bądź w kinach powstały w celu odpoczynku i zaoszczędzeniu pieniędzy przy produkcji zwykłych, aktorskich filmów.

Rodzaje animowania kreskówek[edytuj]

  • Rysunkowa – najstarsza znana metoda tworzenia kreskówek polegająca na tworzeniu kadru na jednej kartce (najlepiej celuloidowej) i połączeniu ich w jedną całość. Obecnie mało kto jej używa, bo nie jest tak cool jak kiedyś, a zresztą komputerem tworzy się wygodniej, o ile zna się programowanie.
  • Lalkowa – otoczenie jest tworzone z plastelinowych lalek oraz realnych materiałów przeniesionych z naszego świata. Czasochłonne, bowiem do animowania postaci trzeba tworzyć Bóg wie ile zdjęć, połączyć je w jedną całość (podobnie jak w technice rysunkowej) i równie tyle czasu trzeba przeznaczyć na tworzenie lalek i otoczenia, a poza tym najmniej dochodowa. Z tego powodu jest przeznaczona wyłącznie dla cierpliwych i pracowitych.
  • Komputerowa – najpopularniejsza obecnie metoda tworzenia kreskówek spopularyzowana za sprawą Toy Story i Shreka. Bierzemy komputer i tworzymy tam, co nam się podoba. Bez znajomości programowania nic tam jednak nie zdziałasz.
  • Motion capture – odmiana animacji komputerowej. Ubieramy aktorów w czarny kombinezon, tworzymy na ich podstawie modele i dodajemy je do otoczenia tworzonego przez komputer. Podobno zwiększa realizm filmu, jednak całość wygląda badziewnie, więc niewielu z nich korzysta. Powszechnie stosowane w grach komputerowych.
  • Live action – miks zwykłej gry aktorskiej i animowanej. Spopularyzowana za sprawą kultowego Kto wrobił Królika Rogera? Zwykle wyglądają one dennie i sztucznie, bo lepiej tworzyć je oddzielnie, więc ludzie omijają ten rodzaj kreskówek szerokim łukiem.

Typy kreskówek[edytuj]

  • Dla dzieci – najstarszy i najpowszechniejszy rodzaj kreskówek. Opowiadają one o przygodach zwierzaków, wróżek, robotów, telewizyjnych rówieśników bądź iście surrealistycznych istot. Są one banalnie proste w swojej konstrukcji. Emitowane w przeznaczonych do nich kanałach.
  • Edukacyjne – to samo, co wyżej, tyle, że mają za zadanie uczyć małych widzów poprzez zawarte tam morały i specjalne sceny. Niestety, są jeszcze bardziej denne.
  • Dla dorosłych – również to samo, co wyżej tyle, że z treściami dla dorosłych. Stworzone zazwyczaj przez grupkę studentów, którzy się nudzili i tym samym znaleźli nowe źródło zyku. Najbardziej znane tego typu kreskówki to South Park, Włatcy Móch, Kapitan Bomba i Family Guy.
  • O superbohaterach – tym razem są to historie superbohaterów z komiksów przeniesione na ekran. Są one przeznaczone dla nieco starszych widzów, choć nie aż takich, jak w przypadku kreskówek dla dorosłych. Są one przepełnione akcją oraz mają mniej infantylną kreskę od swoich odpowiedników. Najbardziej znane są kreskówki o Batmanie, Supermanie oraz Spider-Manie.

Realizm w kreskówkach[edytuj]

Jak powszechnie wiadomo, kreskówki są w większości bardzo pouczające i można się od nich nauczyć, że:

  • Widzisz świat w 2D i przez specyficzny styl.
  • Jeśli coś wybuchnie albo dostaniesz z armaty, nie giniesz, a pokrywasz się prochem.
  • Potrafisz spacerować w powietrzu, dopóki nie spojrzysz w dół.
  • Niepotrzebna ci winda, bowiem potrafisz biegać równie szybko, co Struś Pędziwiatr.
  • Kiedy widzisz jakąś seksowną babę albo się czegoś boisz, robisz duże oczy momentami przewyższające twoje rozmiary twarzy.
  • Potrafisz wyciągnąć każdy przedmiot znikąd.
  • Jeśli uciekając zderzasz się z oknem, drzwiami lub ścianą, odbija ci się sylwetka.
  • Masz gadające zwierzę.
  • Potrafisz przeżyć zgniatanie, przepiłowanie bądź poćwiartowanie. Ba, można odciąć ci głowę, a i tak nic ci nie będzie.
  • W wspomnianych wyżej sytuacjach nie leje się krew z ciebie ani nie wylatują wnętrzności z twojego ciała.
  • Jeśli ubierzesz się inaczej albo masz inną fryzurę niż zwykle, nikt cię nie pozna.
  • Jak jesteś niewidzialny, to tylko mąka potrafi cię pokazać.
  • Kiedy oberwiesz w łeb albo spadniesz z dużej wysokości, widzisz gwiazdki na głowie.
  • Jeśli zjesz coś ostrego, robisz się cały czerwony, a z twoich ust wydobywa się ogień.
  • Gdy masz jakiś problem, włączasz telewizor i po sprawie.
  • Potrafisz konstruować coś w kilka minut nieważne, jakie masz umiejętności budowania.
  • Im szybciej jedziesz, tym dłuższy staje się twój samochód.
  • Na ciebie spada kowadło.
  • Gdy ktoś do ciebie celuje strzelbą, wkładasz tam palce. W efekcie napastnik mocno cierpi, a tobie nic ci się nie stało.
  • Po pobiciu jesteś ciężko ranny, by po chwili zauważyć, że jesteś cały i zdrowy.
  • Potrafisz przeżyć każde spotkanie z drapieżnikiem.
  • Używasz komputera tylko do znalezienia informacji i robienia zadań domowych.

Zobacz też[edytuj]