Listonosz Edzio

Oto on
Ale jaja!!!
Listonosz Edzio prawie o wszystkim, również o tym artykule
Edzio-Pedzio!
Halina Kiepska o Listonoszu Edziu
Listonosz zasrany jeden!
Ferdynand Kiepski o Listonoszu Edziu
Edzio-Ośmiornica!
Ferdynand Kiepski o rachunkach
Edzio-Roznosiciel!
Ferdynand Kiepski o Listonoszu Edziu

Listonosz Edzio (1947-2016) – przedstawiciel Poczty Polskiej, którego głównym zadaniem było dostarczanie renty Babce Kiepskiej (najczęściej w ręce Ferdynanda Kiepskiego), branie udziału w rozmaitych przedsięwzięciach rodziny Kiepskich oraz dostarczanie im rozmaitych rachunków i wezwań od komornika. Gdy Rozalia jednak kopnęła kalendarz i na skutek tego zmarła, Edzio przeszedł na zasłużoną emeryturę. Miał jednak pecha i wylądował na bruku jako bezdomny. Podniósł się z klęski i zdołał nawet powitać Waldusia wracającego z USA. Teraz rozdaje listy w niebie i obgaduje Ferdka z Kopczyńskim i Babką.

Cechy szczególne[edytuj]

  • Jak na rodowitego listonosza przystało, pan Edzio nosił niebieską marynarkę, niebieską czapkę z daszkiem, niebieskie bokserki i brązową torbę ze skóry dinozaura.
  • Edzio Listonosz był urodzonym poetą i mógł wymyślić na poczekaniu własny wierszyk, dzięki czemu dostał pracę listonosza.
  • Był dumnym posiadaczem czerwonej motorynki super-hiper-wypasionego, posrebrzanego roweru składanego w wersji limitowanej dla listonosza.
  • Edzio mówił wierszem.
  • Edzio jako agent dostał pseudonim operacyjny „Pinokio”.
  • Edzio w przypływie mocy zmieniał się w Dziada.
  • Donosił za komuny pod pseudonimem „Pedzio”.

P vip.svg To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.