Minas Tirith

Ruszajmy do Minas Tirith! – Boromir
Ruszajmy na Minas Tirith! – orkowie
Wszystkich ciągnie do Minas Tirith!

Minas Tirith (pierwotnie Minas Knorr – od nazwy najczęściej używanych przypraw) – miasto, druga stolica Gondoru po zniszczeniu Osgiliath. Prawdopodobnie zostało zaprojektowane przez orka przebranego za człowieka, który starał się zbudować je tak, aby w przyszłości mogło zostać oblężone ze wszystkich stron albo PRAWDZIWEGO Polskiego fachowca, który oczywiście zwalił sprawę.

Wygląd

Olbrzymie, po prostu kolosalne: składało się z siedmiu kręgów po 1000m2 każdy + olbrzymi Pelennor. Wszystko zostało otoczone 8 rzędami murów, z czego 7 wzniesionych za czasów Numenoru miało być niezniszczalnych (w końcu z importowanego z ZSRR Stalinnium). Przynajmniej wszyscy tak myśleli dopóki nie rozpoczęła się Wojna o Pierścień...

Położenie

Ten podstępny ork celowo spieprzył też strategiczne umiejscowienie miasta – żeby dojechał do niego sojusznik potrzebował 4 dni, a wróg tylko 2 (w co wliczony jest czas potrzebny na zdobycie miasta...).

Leży kilka kilometrów od Osgiliath, a stamtąd do Mordoru jest już tylko kawałek.

Gospodarka

Prawda podobnie największe w Śródziemiu skupisko wydawnicstw gier komputerowych (np. WarGaming, Mojang). Poza tym to właściwie tylko biedre mieli.

Zobacz też

Jdt-str.GIF To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny literatury. Jeśli nie masz uczulenia na książki – rozbuduj go.