Mistrzostwa świata w piłce nożnej 1978

Mistrzostwa świata w piłce nożnej 1978 – kolejny z wielu mundiali, podczas których ludzie ganiali za piłką jak farmer za świnią. Tym razem odbył się on w kraju Falklandów i Malwin.

Organizacja[edytuj]

Ów turniej trwał ciężkie dwadzieścia pięć dni i wzięło w nim udział szesnaście drużyn, z czego aż dziewięć pochodziło z Europy. Gracze mieli do dyspozycji sześć stadionów w pięciu miastach, między innymi w Buenos Aires, Córdobie i Mar del Placie.

Pierwsza faza[edytuj]

Grupa A (gospodarze w natarciu)[edytuj]

  • Pizzoflaga.png Włochy – Makaroniarze chcieli pokazać swój prawdziwy kunszt i… w sumie im się udało. Pokonali nawet mistrzów świata, ale ci niestety wyszli z grupy. Włochy w drugiej fazie nie miały już tyle szczęścia co w pierwszej.
  • Flagaargentyna.JPG Argentyna – gospodarze, mieli chrapkę wyjść z grupy na pierwszym miejscu, jednak srogo się popłakali kiedy przegrali z Włochami w ostatnim meczu.
  • FRANCJA FLAGA.GIF Francja – niby dokopali Madziarom, ale nie mieli chęci na walkę z kimkolwiek innym. Mieli wprawdzie dwa punkty na koncie, ale zostali wykopani do domu.
  • Właściwa flaga Węgier.JPG Węgry – ostatni na liście, totalnie olani przez publiczność za sprawą swojej tragicznej gry. Nie wygrali żadnego meczu, ale o dziwo wynik mieli nadal na zerze.

Grupa B (Polska wraca!)[edytuj]

  • Wikiflaga Polski 3.png Polska – Polska wraca do mistrzostw świata z bananem na twarzy wierząc, że tym razem zdobędzie mistrza świata. O dziwo, udało nam się zremisować z Niemcami Drugimi oraz pokonać Tunezję i Meksyk, dzięki czemu wyszliśmy z fazy na pierwszym miejscu. To oznacza, że przechodzimy dalej[1].
  • Banderaalemania.png Niemcy Drugie – Szkopy po zremisowaniu z Polską wpadły w szał dokopując Meksykowi 6:0, ci również poszli dalej z marzeniem zdobycia mistrza świata.
  • Flag of Tunisia.svg Tunezja – starali się grać dobrze, ale niestety mieli o jeden punkcik mniej niż koledzy wyżej i z narodową traumą wrócili do domu.
  • Mexico flag.png Meksyk – mali śmieszni ludzie w wielkich kapeluszach, absolutnie do niczego, nie umieli nawet efektywnie się bronić, czego skutkiem był wynik meczu ze Szkopami. Do domu!

Grupa C (kreski pionowe i poziome i Brazylia)[edytuj]

  • Znak B-2.svg Austria – tak naprawdę nie mają dobrej reprezentacji, ale udało im się wyjść na remis z Brazylią pomimo przegranej z nią w ostatnim meczu.
  • Flaga Brazylia.jpg Brazylia – niby wyszli i doszli dalej, ale grali strasznie mizernie, dwa razy zremisowali, a ostatni mecz wygrali jedynie jedną bramką.
  • Bananacountry.jpg Hiszpania – starali się grać, ale los był przeciwko nim. Zremisowali z Brazylią, lecz mieli o jeden punkcik mniej i wylecieli do domu.
  • Szwecja-flaga.png Szwecja – ci również starali się grać, ale mieli pecha powodując karnego dla Austriaków. Reasumując, grali tragicznie i wrócili do domu z jedną bramką na koncie.

Grupa D (wyniki nie takie oczywiste)[edytuj]

  • Peru.JPG Peru – nikomu nie znani ludzie mieszkający gdzieś w okolicach puszcz i robactwa. Rozgromili Iran 4:1 zapewniając sobie awans na pierwszym miejscu.
  • Dutchddrflag.gif Holandia – niby przegrali ostatni mecz ze Szkocją, ale poszli dalej mając na koncie piękne 3:0 z Iranem.
  • Flag of Scotland.svg Szkocja – mieli tyle samo punktów co Holandia, ale musieli wrócić do domu, bo wpuścili więcej bramek.
  • Flag of Iran.svg Iran – debiut na mistrzostwach świata zaliczony tragicznie. Nie umieli grać, co przełożyło się na fatalne mecze i przerzut do najniższej kasty, czego konsekwencją był powrót do domu.

Druga faza[edytuj]

Grupa 1 (spięcia europejskie)[edytuj]

  • Dutchddrflag.gif Holandia – już po pierwszym meczu z Austrią wydawało się, że mamy największego faworyta do tytułu mistrza świata. Po rozgromieniu Austrii 5:1, zrobili jeszcze remis ze Szkopami i zagwarantowali sobie finał rozwalając Makaroniarzy.
  • Pizzoflaga.png Włochy – fazę grupową wygrali, jednak w pucharowej dostali silną Holandię, która nie tylko z nimi wygrała, ale i miała większą od nich ilość punktów. Jedyne, co im pozostało, to walka o honorowe trzecie miejsce.
  • Banderaalemania.png Niemcy Drugie – po Blitzkriegu na Meksyk, piłkarze kraju Bawarii i piw nie mieli już tyle siły i zwinności, przegrywając nawet z Austrią. Mistrzowie świata do domu!
  • Znak B-2.svg Austria – palący marychę Holendrzy nie byli zbyt łaskawi dla podróbki Niemiec wygrywając z nią 5:1 i gwarantując jej wylot do domu na ostatnim miejscu.

Grupa 2 (Polska!)[edytuj]

  • Flagaargentyna.JPG Argentyna – gospodarz nie dał sobie w kaszę dmuchać. Wygrywając ostatni mecz z Peru 6:0, zapewnił sobie awans do finału, mimo iż posiadał taką samą ilość punktów co Brazylia.
  • Flaga Brazylia.jpg Brazylia – niestety, mimo iż wygrali tyle samo meczy co gospodarze, to nie dostali się do finału z powodu mniejszej ilości bramek na koncie. Zostali więc wysłani do meczu o trzecie miejsce.
  • Wikiflaga Polski 3.png Polska – niestety, mimo zaciętej walki, Polska wyleciała z mistrzostw. Najpierw pokonana przez Argentynę 2:0, później Szarmach chciał się zemścić i strzelił jedyną bramkę w meczu z Peru. Jednak Brazylia dopięła swego pokonując nas 3:1, przez co nie dała nam nawet gry o trzecie miejsce.
  • Peru.JPG Peru – po fantastycznej fazie grupowej, przyszedł czas na okropną fazę pucharową, która nie była dla nich łaskawa. Przegrali z Argentyną 0:6 zapewniając sobie powrót do ojczyzny na ostatnim miejscu.

Mecz o 3. miejsce[edytuj]

Flaga Brazylia.jpg Brazylia 2:1 Pizzoflaga.png Włochy
Włochy strzelili bramkę Brazylii w trzydziestej ósmej minucie. Niestety, za późno otworzyły szampana, bo przeciwnik się ogarnął i nie tylko zremisował, ale i wyszedł na prowadzenie, więc…

BRAZYLIA
Flaga Brazylia.jpg

PO RAZ DRUGI (I OSTATNI) MA BRĄZ NA MUNDIALU

Finał[edytuj]

Flagaargentyna.JPG Argentyna 3:1 Dutchddrflag.gif Holandia
Mecz dobiega końca a mamy remis 1:1. Sędzia zarządza dogrywkę, wściekła Argentyna strzela Holandii dwie bramki kończąc mecz wynikiem 3:1, który oznacza, że…

HOLANDIA
Dutchddrflag.gif

PO RAZ DRUGI (I NIE OSTATNI) WICEMISTRZEM ŚWIATA

Oraz, że…

Argentyna
Flagaargentyna.JPG

PO RAZ DRUGI (I NIE OSTATNI) MISTRZEM ŚWIATA

I tak wszyscy wiedzą kto powinien być mistrzem.

Przypisy

  1. !!!!!