Neil Armstrong

Armstrong na Księżycu
Ziemniak i Armstrong na Księżycu
Nie jesteśmy tu sami.
Neil Armstrong o ludności Księżyca
To mały krok dla człowieka, ale wielki dla ludzkości.
Neil Armstrong filozofując

Neil Armstrong (ur. 5 sierpnia 1930, zm. 25 sierpnia 2012) – amerykański astronauta, dowódca misji Apollo 11, pierwszy człowiek na Księżycu.

Neil Armstrong zapisany jako Neil A., dale Alien.

Kariera[edytuj]

Neil rozpoczął swoją karierę w 1962 roku, kiedy władze amerykańskie wybrały go jako jednego z kandydatów do kosmicznych wycieczek. Przez 7 lat mozolnie ćwiczył, latał w kosmos i do oceanu, aż w końcu nowo powstała NASA zdecydowała, że Armstrong będzie dowodził grupą śmiałków, która ma polecieć na księżyc.

Lot[edytuj]

W lipcu 1969 misja Apollo 11 wystartował, mając na celu pozbawienie życia Armstronga i 2 innych osób. Zaplanowali oni jednak, że skonstruują szybko tani lądownik, który wysadzi ich na Księżyc i przysporzy sławy, a w tym czasie statek będzie sobie fruwał po orbicie. Budową zajął się Neil. W ciągu kilku dni lotu zdołał znaleźć dość dużo blach, które posłużyły mu do skonstruowania niewielkiego pojazdu. Mogły się w nim jednak zmieścić zaledwie dwie osoby. Neil i Edwin Aldrin wylądowali za pomocą lądownika, poskakali na 10 metrów (niska grawitacja) i wrócili do statku, który powrócił na Ziemię po paru dniach.