OSDev

OSDev (ang. Operating System Development) – jeden z najbardziej bezsensownych sposobów spędzania wolnego czasu. Polega na majstrowaniu od zera własnego systemu operacyjnego, w domyśle mającego zastąpić Windowsa, Linuksa, tudzież inny na co dzień przez nas używany twór. W Rankingu Tracenia Czasu na Projekty Programistyczne z Góry Skazane na Porażkę wyżej jest jedynie CPUDev.

Ludzie[edytuj]

  • Alta Lang – jego autorytetem jest Syzyf. Próbuje napisać swój system w jakimś dziwnym i nietypowym języku, takim jak Brainfuck albo Malbolge, ewentualnie wymyśla własny język (który może nawet nie być Turing-complete, wtedy robi się ciekawie).
  • Duct von Tape – typowy noob. Zbiera z sieci jakieś kody źródłowe (często używając kombinacji CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V) i liczy na to, że „jakoś to będzie”. Później płacze na forach, że coś mu nie działa, co kończy się zjedzeniem banana.
  • Lino Commando – koleś, którego ukochanym systemem jest MS-DOS. Wiecznie pisze w konsoli, jego system przypomina wyglądem Linuksa bez żadnej nakładki graficznej. Twierdzi, że Święta Trójca złożona z stdin, stdout i stderr w zupełności wystarczy do obsługi wszelkich operacji wejścia/wyjścia, jakich przeciętny człowiek może kiedykolwiek potrzebować.
  • Real Man – pisze wyłącznie pod x86. Jego system wraz ze wszelkimi programami nigdy nie używa więcej niż jednego megabajta pamięci, ponieważ ten typ programisty nigdy nie opuszcza trybu rzeczywistego.

Crystal Clear app klaptop.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.

Gm19.pngTen artykuł zajął 3 miejsce w konkursie „GrafoManiak 2019”.