Ocean Spokojny

Spokojny jak cholera!

Ocean Spokojnyocean, który, jak można się łatwo domyślić kierując się nazwą, charakteryzuje się ogromną liczbą podwodnych wulkanów (i to czynnych), huraganów, tajfunów i podwodnych trzęsień ziemi, które powodują wielkie fale tsunami. Czyli, że spokojny to się zgadza.

Nazwa

Nazwa została wymyślona przez Ferdynanda Kiepskiego Magellana i, albo był z niego niezły żartowniś, albo miał ogromnego kaca gdy ją wymyślał, przy czym naukowcy stwierdzili że druga wersja jest o wiele bardziej prawdopodobna. Ale rozsądni ludzie (o ile tacy jeszcze egzystują na tym ziemskim padole) wymyślili także inne nazwy, np. Pacyfik czy Ocean Wielki. Mimo wszystko przydomek „Spokojny” jest o wiele bardziej znany i źle wpływa na wyobraźnie niedzielnych żeglarzy na małym, żółtym pontonie którzy próbują go przepłynąć.

Powierzchnia

Duży i to w cholerę. Zajmuje 1/3 Ziemi i na jego wykupienie nie stać nawet szejka ze Zjednoczonych Emiratów, ani szefa Mafii Rosyjskiej co o czymś świadczy (ale o czym to nie wiadomo).

Kraje nad Oceanem Spokojnym

  • Australia – od wschodu jest odlewana. Sama Australia zasila jedyną swoją rzeką tego molocha.
  • Japonia}}fajny kraj, który podczas II wojna światowa''' (gry w gierki strategiczne zaj{{cenzura3) – połowę obszaru.
  • Korea Północna – bezpośrednio nie ma dostępu do Pacyfiku, ale to wina imperialistów.
  • Meksyk – stąd wielu samobójców skacze do Pacyfiku z Acapulco.
  • Panama – specjalnie dała się podzielić na dwa kawałeczki, by Amerykanie nie musieli odpływać całego wybrzeża Ameryki Południowej w celu dostania się z Atlantyku do Pacyfiku.
  • Rosja – ma swój zamarznięty kawałek, z którego wysyłają turystów na Kamczatkę i wydobywają ropę.
  • Stany Zjednoczone Ameryki – cieszą się, że leżą nad Pacyfikiem, choć dużo wody zawsze wlewa się do Kalifornii. Dla emerytów Ocean ten kojarzy się głównie z Pearl Harborem.
  • Tuvalu, Nauru oraz Kiribati – te to mają cykora, bo do 2050 roku ma ich krew woda zalać.
  • Vanuatu – też coś takiego leży, ale że oblane wszędzie, to nic o nim nie wiemy.

Atrakcje

  • Wulkany
  • tajfuny
  • podwodne trzęsienia ziemi
  • bajzel na wybrzeżu w Japonii
  • radioaktywne rekiny po Fukushimie
  • Pearl Harbor
  • podwodne państwo Tuvalu
  • łodzie dzikusów