Opowieści z Narnii

Opowieści z Narnii – seria siedmiu książek, których i tak nikt nie czyta, bo wszyscy wolą obejrzeć film. Napisał je jakiś C. S. Lewis, ale był chyba pijany, bo pisał nie po kolei[1].

Części[edytuj]

  • Lew, czarownica i stara szafa – w dużym skrócie: trwa II wojna światowa. Szwaby atakują Londyn. W związku z tym, czworo rodzeństwa, niedoszli pseudo-bohaterowie: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja, zostają deportowani na jakąś wiochę, do „posiadłości” niezbyt zdrowego psychicznie profesora. Tam znajdują Narnię ukrytą w szafie. Dalej to już klasyka. Okazało się, że Narnia jest rządzona przez złą czarownicę, a oni mają ją pokonać. Dołączają do grupy genetycznie zmutowanych zwierząt z gadającym lwem na czele, spuszczają wpCenzura2.svgol czarownicy i zostają władcami Narnii. Po 15 latach znajdują szafę, przez którą tu weszli, przełażą przez nią z powrotem i znowu są dziećmi. Nikt nie zauważył, że ich nie było.
  • Książę Kaspian – nasza drużyna wraca z powrotem do Narnii, znowu spuszcza wpCenzura2.svgol (tym razem jakiemuś Mirazowi) i znowu do nas wraca.
  • Podróż „Wędrowca do Świtu” – połowa naszych starych bohaterów (bez Piotra i Zuzanny) i jeden nowy (Eustachy) znowu wchodzą do Narnii, tym razem przez obraz[2]. Trafiają na pokład statku, pływają po wyspach i walczą z każdym kogo znajdą. W końcu dopływają na koniec świata[3] i znowu wracają do nas.
  • Srebrne krzesło – Eustachy i jego kuzynka Julia dostają się do Narnii[4]. Dowiadują się, że jakaś czarownica porwała jakiegoś królewicza, a oni mają go znaleźć. Znajdują i razem z nim wracają.
  • Koń i jego chłopiec – głównym bohaterem jest Arch… Arsz… Archsz… chłopiec o nieco arabsku brzmiącym nazwisku. Mieszka w Kalormenie i zamierza uciec do Narnii na gadającym koniu Brihy-hihhy-brinny-huhy-haaah (w skrócie Bri).
  • Siostrzeniec czarodzieja – powinna być pierwsza, ale jest przedostatnia. Opowiada o tym, jak Aslan, gadający lew z pierwszej części, stwarza Narnię.
  • Ostatnia bitwa – ostatnia część. W niej wszyscy giną i dostają się do nieba.

Przypisy

  1. Najpierw napisał drugą, później czwartą, piątą, szóstą, trzecią, pierwszą i siódmą
  2. Coraz dziwniejsze te wejścia…
  3. To takie coś jednak jest?
  4. Znowu?

Jdt-str.GIF To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny literatury. Jeśli nie masz uczulenia na książki – rozbuduj go.