Papierosy

Skocz do: nawigacja, szukaj
Pal dalej, a będziesz wyglądać tak...
Papierosy zabiły mi ojca. I zgwałciły matkę.
Kongresman z Family Guya o papierosach
Papierosy nie włosy, na głowie nie rosną
Twój stary, gdy pytasz go o papierosa
Nie kupię tej płyty, jest porysowana.
Po węgiersku – „poproszę paczkę papierosów bez filtra”.

Papierosy (szlugi, fugi, moćki, kiepy, machy, fajki, kopetki, badziabągi, ćmiki, cygarety, fungle, pety, plusy, petki, papulapki, leguminy, zawijasy, wajsy, dżingi, gibonki, rajc, kukity, kaszle. c(ci)miki, tutki) – wyrób tytoniowy, składający się z filtra i tej drugiej, zazwyczaj dłuższej części. Papieros może być wypełniony liśćmi tytoniu, marihuaną, crackiem, herbatą, oregano lub innymi substancjami działającymi na ośrodkowy układ nerwowy.

Pomimo ciągłej nagonki mediów, jak i niepalaczy, forsa z papierosów stanowi potężny procent krajowego budżetu.

Podczas palenia papierosa zawarta w dymie papierosowym nikotyna, czynnik powodujący uzależnienie, dostaje się na twarz i wywiera swoje działanie na zęby palacza. Oprócz nikotyny dym tytoniowy zawiera miliony innych szkodliwych, także rakotwórczych, substancji zmutomózgowych.

Podobną rolę spełnia fajka (zamiast w papierze, który spala się wraz z tytoniem, spreparowane liście umieszczone są w kawałku odpowiednio wyrzeźbionego drewna lub rureczce do napojów) oraz cygaro (tu zamiast papieru występuje Cygan). Małe cygaro, zbliżone wyglądem do papierosa, to cyganka cygaretka.

Powiedzonka palaczy[edytuj]

Papierosy są do dupy forever...

Czymże byłoby wyjście na papierosa, gdyby nie uprzedzić go subtelnym zaproszeniem na dymka? Sztuka ta jest trudna i jej opanowanie wymaga wielu lat medytacji, jednak tutaj możecie się dowiedzieć, jak sprawić, by przerwa na fajeczkę stała się czymś więcej niż... przerwą na fajeczkę.

Jak mawiają kowboje, każdy pali za swoje
Kowboj żydowskiego pochodzenia po nieudanej próbie wyłudzenia pojary
Czy to mokro, czy to sucho, ja mam fajki za pazuchą
Standardowa odpowiedź na pytanie, kto ma zapalić
Jak to mówią w koalicji, kto nie pali ten z policji
Jeden z policjantów, proponując koledze papierosa na służbie
Kopsnij szluga na warę, bo mi się pomarańczowe przy pecie kończy
Peja, gdy rapował, jak ty nie potrafiłeś się jeszcze do kibla wysrać
Na coś trzeba umrzeć
Typowy palacz
Za tego raka tuż po, za ten papieros tuż przed, kaszel palacza w tę noc i zawał serca w dzień!
Znany refren utworu wśród palaczy

Galeria[edytuj]

Zobacz też[edytuj]

Noncytaty