Piotr Duda

Disambug.svg Ten artykuł dotyczy polskiego związkowca. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Disambug.svg Ten artykuł dotyczy polskiego związkowca. Zobacz też Andrzej Duda.
Piotr Duda straszący przed złym Tuskiem
Chciałem posłom ze Śląska powiedzieć jedno: my wiemy kim jesteście, znamy wasze adresy, wiemy gdzie mieszkacie i immunitet wam nie pomoże.
Piotr Duda grożący posłom
Na miejscu premiera dałbym polecenie, by spałować działaczy Solidarności, z przewodniczącym na czele
Lech Wałęsa o Dudzie i jego zwolennikach
Do tej pory myślałem, że to zwykły kretyn, ale teraz widzę, że pospolity bandyta
Janusz Korwin-Mikke o Dudzie (albo Piotr Duda o Korwinie, obaj pasują do tej wypowiedzi)

Piotr Duda (ur. 15 czerwca 1962 w Wielowski) – polski działacz związkowy, od 2010 roku kręci lody jako przewodniczący NSZZ „Solidarność”.

Życiorys

Jak przystało na prawdziwego działacza Solidarności, pracował początkowo w hucie, ale szybko zrobił karierę w strukturach komunistycznych. Sam ochraniał w stanie wojennym gmach telewizji przy ul. Jana Pawła II Woronicza w Warszawie. Brał udział także w misji w Syrii. Nieco wcześniej, bo w 1980 roku znalazł się w „Solidarności”. Wyrzucili go z 1982 roku, bo nie płacił składek. Jak dostał pensję za ochronę gmachu TVP, to zapłacił zaległe pieniądze i wrócił do organizacji w 1984. W latach 90. chronił górników przed złym diabłem, do którego się dokopano w kopalniach. W 2002 roku wygrał wybory na przewodniczącego „Solidarności” w Regionie Śląsko-Dąbrowskim. W 2006 i w 2010 roku wygrywał reelekcję. W 2014 roku został wybrany na przewodniczącego całej „Solidarności”.

P vip.svg To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.