Plus

Disambug.svg Ten artykuł dotyczy znaku matematycznego. Zobacz też Plus (sieć telefonii komórkowej).
plusy dodatnie i plusy ujemne.
Cienki Bolek o plusach
Plus oznacza dla mnie śmierć.
Piotr Łuszcz

+ – znak graficzny używany przez bardzo mądrych ludzi do wyrażania trudnych działań matematycznych, znany już w starożytnym Egipcie. Odwieczny przeciwnik i zagorzały wróg minusa (-). W przeciwieństwie do rywala, może szpanować czterema osiami symetrii i czterema zakończeniami.

Występowanie[edytuj]

Najbardziej znanym zastosowaniem tego znaku jest chyba działanie:

Wyższą szkołą jazdy są przypadki, gdy dodawanie tak naprawdę oznacza odejmowanie, np. .

Znak jest lubiany przez większość ludzi, gdy dostają premię do pensji, lub gdy grają i czytają statystyki ekwipunku. Symbol ten może być również znienawidzony – kiedy oznacza płacenie wyższych rachunków lub wynik testu na obecność alergii czy wirusa. Złapanie plusa jest jednak bardzo trudne, gdyż często maskuje się wśród liter X i krzyży (dlatego, aby odnaleźć plusy, należy pójść na cmentarz i spytać o nie optymistę).

Plusik kryje się również w jednej z sieci komórkowych.

Crystal 128 calc.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny matematyki. Jeśli rozwiązywanie różniczek to twoje ulubione zajęcie – rozbuduj go.