Po Prostu Łoś

Po Prostu Łoś – po prostu gra komputerowa, stworzona w 2002 roku przez Agnieszkę, Rafała, Piotra, Andrzeja i Marka, polska podróbka Burdel Dasha. Rok później miała premierę jej druga część – nieco bardziej zaawansowana, jednak nie mniej fajna.

Historia

  • Pierwsza wersja gry wyszła 1 września 2002 roku, a zaraz za nią następna.
  • W lipcu 2004 roku pojawiła się pierwsza recenzja gry. Jednak strona, na której się ona pojawiła, obecnie już nie istnieje.
  • Niecały miesiąc później przestała działać oficjalna strona gry. I nie działa aż do dzisiaj.
  • W latach 2004–2006 nastał przełom: powstało tyle zestawów do gry, ile dni trwało przyjście drugiego łosia na świat.

Na czym polega gra?

Gra polega na tym samym co Boulder Dash, jednak jest trochę bardziej wesoła[1]. Łoś musi zebrać szyszki, a potem zapierdzielać do teleportu.

Przedmioty

  • Łoś – główny bohater gry. Jego zadaniem jest zebranie określonej liczby szyszek. Kiedy już zbierzesz wszystkie szyszki, udaj się do teleportu, który przeniesie cię do następnej planszy.
  • Szyszka – żadna filozofia. Trzeba je zbierać i już.
  • Pieniek – spadający może zabić. Można go przesuwać.
  • Nitro-Purchawka – Wybucha przy upadku. Jest niebezpieczna, ale czasem nieodzowna. Ją także można przesuwać.
  • Purchawka Zegarowa (model RA14) – Trzeba zebrać, żeby móc użyć. Nie wybucha przy upadku, lecz po pewnym czasie od położenia.
  • Liść Niewidek – stajesz się niewidzialny dla wrogów.
  • Grzyb Szatan – po zebraniu stajesz się niebezpieczny dla otoczenia!
  • Czterolistna Koniczynka – dodatkowe życie.
  • Koniczynka Pospolita – dodatkowe punkty.
  • Klucz – służy do otwierania…
  • Drzwi – są ich dwa rodzaje. Jedne są zwykłą furteczką, a drugie to specjalne drzwi, które nie przepuszczają wody.
  • Magiczna Podkówka – pozwala na jednorazowe użycie czaru transmutacji. Po prostu zamienia wodę w wino pień w szyszkę.
  • Woda – łosie podobno nurkują aż do 20 metrów…
  • Aqualung – …ale nie bez specjalnego sprzętu.
  • Poduszka – łagodzi impet spadających przedmiotów.
  • Teleport – przejście do kolejnej planszy.
  • Specjalne artefakty rozpoznawcze św. Janusza – planowane do dodania w trzeciej wersji gry.

Wrogowie

  • Żmija – chodzi własnymi drogami i truje.
  • Myśliwy – duża strzelba, bystre oko.
  • Niedźwiedź – stare porachunki z Łosiem.

Plansze

W Łosiu jest kilka rodzajów plansz.

  • Plansze zwykłe – w tych planszach chodzi o zjedzenie wszystkich szyszek i wejście do teleportu.
  • Plansze urozmaicone – to samo co powyższe, jednak posiada szereg urozmaiceń w postaci koniczynek, grzybków, magicznych podkówek i tak dalej. Na tego typu planszach mogą pojawić się moby.
  • Plansze typu „ZapCenzura2.svgdalaj” – w tych planszach chodzi o jak najszybsze dostanie się do teleportu. Czy to w wodzie, czy na lądzie – nie możesz się zatrzymać. W przeciwnym razie zginiesz.
  • Plansze typu „Zgadnij co to” – w tych planszach nie chodzi o poziom trudności, lecz o sam wygląd plansz, gdyż bardzo często mają one coś przypominać.
  • Plansze typu „Zastanów się” – zastanów się!

Inne ciekawostki

  • Po Prostu Łoś ma nawet swoje forum! Niestety nie jest zbyt aktywne, a przeciętna liczba użytkowników wynosi 0,05 użytkowników w ciągu jednego tygodnia.
  • Do Łosia są czity! Jeśli masz odpaloną grę i planszę, której nie możesz przejść, zapraszamy tutaj, aby dostać nieskończoną liczbę szyszek, purchawek, kluczyków, a nawet wszystkie boosty na raz! Możesz pływać, zamieniając pieńki w szyszki, czy ty to sobie wyobrażasz?

Przypisy

  1. Aż Łosiowi morda pęka od tego uśmiechu…