Ritchie Blackmore's Rainbow

Ritchie Blackmore's Rainbow
Wykonawca Tęcza
Wydany 1975
Gatunek hard rock
Długość zdecydowanie za krótki
Wytwórnia Wiele Drzwi Records
Producent Martin Birch
Następny Album Powstanie

Ritchie Blackmore's Rainbow – pierwszy album Rainbow, który pokazał Ronniego szerszej publiczności. Ritchie chciał nim utrzeć nosa temu cholernemu Lordowi i można powiedzieć, że nawet mu się udało. Album nazywany jest początkiem metalu neoklasycznego, progresywnego, power metalu oraz zapewne jeszcze kilku innych gatunków, które nie zostały jeszcze wymyślone.

Lista utworów[edytuj]

  1. Man on the Silver Mountain – utwór, który szybko stał się jednym ze szlagierowych utworów Dio i cytowany jest przez wielu muzyków z nurtu powermetalowego.
  2. Self-Portrait – taki tam rock'n'rollek.
  3. Black Sheep of the Family – także rock'n'rollek, tylko nawiązujący do tych najstarszych, najbardziej klasycznych. Bardzo prosty, naiwny rytm i słodkie klawisze w tle. I tak w zasadzie to cover jest.
  4. Catch the Rainbow – rzewna ballada o bardzo impresjonistycznym wydźwięku.
  5. Snake Charmer – a teraz pobudka! Jedziemy po całości.
  6. The Temple of the King – powolny utwór będący reinterpretacją Króla Olch Hermana Griega.
  7. If You don't Like Rock'n'Roll – jeszcze bardziej radosny i naiwny rock'n'rollek od tego wyżej.
  8. Sixteenth Century Greenslaves – nikt nie wie o czym jest ta piosenka, ale prawdopodobnie dotyczy szesnastowiecznych niewolników ekologii.
  9. Still I'm Sad – kolejny cover, tym razem The Yardbirds. Kiepski, bo nie drze się w nim Ronnie.

Twórcy[edytuj]

  • Ritchie Blackmore – gitara, narzekanie
  • Ronnie James Dio – śpiew, wnerwianie Blackmore'a
  • Micky Lee Soule – pianino, melotron, organy
  • Craig Gruber – gitara z tych, których zazwyczaj nie słychać, sztuczny tłum
  • Gary Driscoll – perkusja