Upadek (film)

Plakat tego filmu
Bringen sie mir Fegelein, FEGELEIN!, FEGELEIN!!, FEGELEIN!!!
Najsłynniejszy cytat z tego filmu
Na jajach zawiśnie Fegelein, FEGELEIN!, FEGELEIN!!, FEGELEIN!!![1]
Najslynniejsze tłumaczenie cytatu powyżej
This subtitles are fake! I know German!!!!!!11111one111one1111!!!!
Typowy Niemiec o tym filmie

Upadek (po szwabsku Der Untergang) – niemiecki austriacki film dokumentalny z 2004 roku, rzekomo mający opowiadać o ucieczce w kierunku Argentyny ostatnich dniach żywota znanego austriackiego malarza.

Co miał pokazywać?

Oparty głównie na wywiadzie z jedną z sekretarek Adolfa, rzekomo miał pokazywać ostatnie 100 10 dni z życia frajera führera III Rzeszy, kiedy to Wehrmacht dostawał ostry wpierdol na linii Odry od kacapów. Ponadto jeszcze pokazywał różne gierki niektórych wojskowych oraz wątek małego chłopczyka z Hitlerjugend.

Parodie i memy

Głównie przez to, że postać Adolfa w tym filmie jest bardzo wyjątkowa, kilka lat po światowej premierze filmu pierwsza przeróbka sceny, w której główna postać drze mordę na wszystkich i rzuca ołówkami, została zamieszczona na YouTube[2]. Ponieważ innym się to spodobało, zaczęli robić własne parodie. Sielanka nie trwała długo, ponieważ producenci filmu dostali ataku kurwicy i w 2010 zaczęli kasować wszystkie możliwe do skasowania parodie. Niestety nie przewidzieli kolejnego efektu upierdolonego stołu, który skutkował pojawianiem się coraz to nowszych parodii, dlatego po kilku latach odpuścili sobie kasowanie.

Wybrane postacie

  • Adolf Hitler – największa szycha w całym bunkrze. Jest wiecznie wkurwiony, drze ryja na wszystkich. Najczęściej to on jest ofiarą wszystkich psikusów, jakie sprawiają mu jego podwładni. Jego ulubioną bronią jest ołówek zagłady[3].
  • Hermann Fegelein – w filmie mistrz dowcipu, najczęściej ofiarą jego żartów pada Adolf. Jedyna postać, która zebrała 7 smoczych kul i poprosiła o nieśmiertelność[4].
  • Wilhelm Burgdorf – mówiący z prędkością dźwięku miłośnik wódki, potrafi obalić cysternę tego trunku. Nazywa Adolfa biednym staruszkiem. Jego superbronią jest śpiewający pistolet.
  • Hans Krebs – główny mapowy bunkra. Ponadto ma obsesję na punkcie ryb. Co niektórzy parują go z Burgdorfem.
  • Alfred Jodl – łysol, wiecznie zgłasza obiekcje wobec planów Adolfa, przez co jest jego wrogiem publicznym nr 2.
  • Otto Günsche – jego głównym zadaniem jest informowanie Adolfa o pierdołach. Nie wiedzieć dlaczego znalazł się później w filmie Iron Sky.
  • Joseph Goebbels – ze względu na swoją fizjonomię nazywany jest jaszczurem bądź Szkieletorem[5]. Nie znosi, kiedy ktoś mu wypomina że jest brakującym ogniwem w ewolucji między człowiekiem a gekonem.

Przypisy

  1. Hitler w poszukiwaniu dziewczyny
  2. Z napisami nie mającymi odzwierciedlenia w oryginalnych dialogach
  3. Do kupienia za 99999 dojcze marek
  4. Opiera się pociskom z MP40, Gwieździe Śmierci i ołówkom zagłady
  5. Głównie w zagranicznych parodiach